|
Forum Dyskusyjne Klanu [BYE] Return to Castle Wolfenstein - RTCW - [BYE] Clan
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
[BYE]Bart-S
Major
Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Skąd: Września
|
Wysłany: Pią 17:50, 27 Lip 2007 Temat postu: BOT czyli wirtualny przeciwnik |
|
|
Jakiś czas temu poruszyliśmy temat uruchomienia BOT-ów na naszym serwerze. Dla tych, którzy nie wiedzą czym jest BOT - małe wyjaśnienie:
Źródło -> wikipedia.pl
"BOT jest programem wykonującym pewne czynności w zastępstwie człowieka. Czasem jego funkcją jest udawanie ludzkiego zachowania lub wykonywanie zautomatyzowanych czynności. Jest to w zasadzie prosta sztuczna inteligencja."
Jeśli chodzi o RTCW, BOT to po prostu program, który wygeneruje i będzie sterował zachowaniem wirtualnego przeciwnika.
Dysponując możliwością uruchomienia BOT-ów, na serwerze w przypadku braku innych żywych graczy istniałaby możliwość uruchomienia sobie wirtualnego przeciwnika lub/i kompana (niekoniecznie jednego ).
Udało mi się znaleźć stronkę poświęconą BOTom RTCW (FritzBot). Znalazłem tam obszerny opis pokazujący nie tylko proces instalacji ale także tworzenie BOTów oraz implementowanie ich zachowań od podstaw. Jednak najistotniejszą informacją jest to, że możliwość uruchomienia komputerowego przeciwnika wiąże się (niestety) z uruchomieniem osobnego moda...
Skoro zdecydowaliśmy się SHRUB, zmiana trybu chyba odpada? Ewentualnie można by przełączać się między modami ale nie wiem czy ma to sens. Tak naprawdę aby przełączyć mod trzeba ponownie uruchomić plik wsadowy RTCWMP.exe (zmieniając parametr wywoływany przy jego uruchamianiu) znajdujący się na naszym serwerze ale nie wiem czy do tego typu rozwiązań mamy dostęp.
Z tego co wiem, nie istnieją BOT-y dla modu SHRUB - przynajmniej nic mi na ten temat nie wiadomo. Będę szukał dalej a Wy napiszcie co o tym myślicie.
Zapraszam do dyskusji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
[BYE]CYBORG
Captain
Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 19:09, 27 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
BOTy niech sobie BOTują gdzie indziej....dajmy im spokój i tak są debilne do granic możliwości....grałem kiedyś na servie z nimi! Jeśli BOT cię namierzy to i tak bez szans bo grają z pingiem 0. Współpraca z nimi (ważny element w grze) po prostu nie istnieje
FOK YA BOTS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
[BYE]Bart-S
Major
Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Skąd: Września
|
Wysłany: Pią 19:33, 27 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
To zależy z jakim BOTem/programem miałeś do czynienia. Dobry programista może napisać program, który dobrze ustawi A.I. BOTa.
Może zróbmy tak - poniżej opiszę sposób instalacji, tak aby każdy mógł uruchomić FritzBOTa u siebie tworząc swój własny serwer. Sami sprawdzicie jak zachowują się BOTy i czy dalsze zainteresowanie tym tematem ma sens.
Najpierw należy ściągnąć mod z naszego serwera ftp -> [link widoczny dla zalogowanych]
W archiwum znajduje się folder fritzbot, który po rozpakowaniu umieszczamy w głównym folderze wolfa (np. D:\Gry\Return to Castle Wolfenstein\fritzbot\). Jeśli folder fritzbot był już wcześniej w katalogu wolfa - wykasujcie jego zawartość zanim umieścicie tam pliki z archiwum. Teraz tworzymy skrót do pliku rtcwmp.exe (posłuży on do uruchamiania nowego moda). Kikamy na skrócie prawym przyciskiem myszy i wchodzimy w właściowści. W zakładce "skrót" znajduje się pole opisane jako ELEMENT DOCELOWY. Za ścieżką (dokładnie, za cudzysłowiem kończącym wpis) dodajemy element +set fs_game fritzbot - następnie klikamy zastosuj i zatwierdzamy OK. FritzBOT mod jest gotowy do uruchomienia - wystarczy uruchomić stworzony właśnie skrót.
Po uruchomieniu klikamy PLAY FRITZ BOT i na kolejnym ekranie jeszcze raz tak samo. Teraz należy dokonać wyboru mapy pamiętając, że ich lista różni się w zależności od wybranego trybu rozgrywki (MP, SW, CP). Gdy już się zdecydujecie wystarczy kliknąć ACCEPT.
Pobawcie się i dajcie znać jakie są Wasze odczucia. ENJOY!
BTW - CYB, wstępne założenia zakładają że BOT ma być opcją, którą każdy z graczy będzie mógł włączyć/wyłączyć w dowolnej chwli - nie jesteś więc na nią skazany. O taką możliwość prosili ZOMBIAK i NEO z uwagi na to, że serwer często stoi pusty. Tak jak napisałem wcześniej - są różne rodzaje BOTów i nie wiemy z jakimi miałeś styczność. To prawda, że mają one ping 0 - dzieje się tak ponieważ są uruchamiane bezpośrednio z serwera na którym grasz. Jednak w tym przypadku ping wcale nie musi mieć takiego znaczenia ponieważ dobrze napisany program BOTa uwzględni tą przewagę i dopasuje AIM komputerowego przeciwnika do warunków umożliwiających równą walkę. Najlepiej będzie jeśli najpierw sprawdzimy to co mamy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adios
Noob
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczytno
|
Wysłany: Czw 17:48, 04 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Boty w QW są najlepszymi sztucznymi przeciwnikami jakie dotąd były w grach fps
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
[BYE]ZOMBI_PL
Lieutenant
Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: 3rd planet from sun
|
Wysłany: Pon 20:04, 08 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Przetestuję przy okazji bo ETQW zapowiada się na HIT tej jesieni.
ps
Byłem na stronce i muszę przyznać że nieźle się prezentuje.
Dzięki za link do naszej stronki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|